Oferty na projekt i budowę ostatniego odcinka S5 w Kujawsko-Pomorskiem. Pierwsze umowy jesienią
Zakończył się kolejny etap związany z budową drogi ekspresowej S5 w Kujawsko-Pomorskiem. Otwarto oferty na zaprojektowanie i wybudowanie 19-kilometrowego odcinka Szubin - Jaroszewo.
Oferty złożyło 9 firm. Najniższa zaproponowana cena to prawie 352 mln zł, najwyższa to 483,5 mln.
Budowę S5 w woj. kujawsko-pomorskim podzielono na 7 odcinków. Na każdy z nich ogłoszono przetargi. Zsumowanie najtańszych złożonych ofert na budowę 130 kilometrów S5 w Kujawsko-Pomorskim da kwotę ponad 2,5 mld zł, najdroższe propozycje projektantów wykonawców opiewają na 3,8 mld zł.
Złożone oferty analizują eksperci, nie jest przesądzone, że wybrane zostaną najtańsze propozycje.
Pierwsze umowy mają być podpisane jesienią.
- Inwestycja realizowana jest w systemie "Projektuj i buduj". Wykonawca projektuje odcinek drogi, na który wygra przetarg. Wojewoda wydaje zgodę na realizację inwestycji drogowej. Potem rzeczoznawcy z ramienia urzędu wojewódzkiego przeprowadzają wycenę poszczególnych nieruchomości, przez które przebiegać będzie droga. Po wykupieniu działek rozpocznie się etap budowy - mówi o poszczególnych etapach Tomasz Okoński z GDDKiA O. Bydgoszcz.
Kujawsko-pomorski fragment drogi S5 ma być gotowy do użytku w 2019 r.