Jak odnaleźć się „W cyfrowym świecie"? Druga odsłona cyklu w Polskim Radiu PiK
Polskie Radio PiK we współpracy z Ministerstwem Cyfryzacji rozpoczyna drugą odsłonę kampanii społecznej pod nazwą „W cyfrowym świecie”. Pierwszy odcinek już w poniedziałek (17 marca) o godz. 16.15, zaprasza Tomasz Kaźmierski.
Audycje emitowane będą od 17 marca do 23 czerwca w 17 regionalnych stacjach radiowych! Skierowane są szczególnie do osób z niższymi kompetencjami cyfrowymi, w tym seniorów, dla których nowoczesne technologie mogą wydawać się
niedostępne. Zostaną przygotowane w przystępny sposób, aby każdy, niezależnie od wieku czy poziomu znajomości technologii, mógł skorzystać z solidnej dawki wiedzy.
– Regionalne rozgłośnie Polskiego Radia to bardzo ważne medium, pozwalające dotrzeć z pogłębionymi treściami do szerokich grup słuchaczy. Mamy nadzieję, że kolejny cykl audycji z ciekawymi i wartościowymi treściami przełoży się na podniesienie kompetencji cyfrowych Polaków. To kolejny krok w długiej drodze, jaką jest walka z wykluczeniem cyfrowym i zapewnianie Polakom wiarygodnych źródeł informacji o cyfryzacji – podkreśla minister Paweł Olszewski.
W audycjach pojawią się m.in. porady dotyczące ochrony danych osobowych, korzystania z mediów społecznościowych, zakupów internetowych oraz nowoczesnych technologii, w tym sztucznej inteligencji. Eksperci podzielą się wskazówkami, jak unikać oszustw online i dbać o higienę cyfrową. Omówione zostaną również aktualne wyzwania, takie jak dezinformacja, dostępność cyfrowa oraz rola kobiet w branży IT.
Kampania „W cyfrowym świecie” jest częścią Programu Rozwoju Kompetencji Cyfrowych,
realizowanego przez Ministerstwo Cyfryzacji. Realizowana jest zgodnie z założeniami Krajowego Planu Odbudowy, a jej finansowanie pochodzi ze środków Unii Europejskiej w ramach programu „Next Generation EU”.
źr. Ministerstwo Cyfryzacji