Wymienili parkomaty, poszerzyli Strefę Płatnego Parkowania. Wiecie, gdzie stoicie?
Nowe parkomaty na bydgoskich ulicach. Nowoczesne urządzenia umożliwią płatność kartą i przez aplikacje. Kierowcy będą mogli z nich korzystać od 3 marca. Rozszerza się także Strefa Płatnego Parkowania. Odtąd będzie trzeba płacić za korzystanie z miejsc w dzielnicach Okole, Wilczak i Babia Wieś.
Zaplanowano, że zmienią się granice pomiędzy strefami A i B. Do podstrefy A włączone zostaną tereny pomiędzy ulicami Gdańską i Pomorską, pomiędzy ulicami 3 Maja, Paderewskiego, Ossolińskich i Piotrowskiego, a także pomiędzy ulicami Poznańską, Kruszwicką i Focha.
W podstrefie B znajdą się tereny wokół podstrefy A ograniczonej ulicami Zygmunta Augusta, Kamienną, Wyszyńskiego, Skłodowskiej-Curie, Pestalozziego, Jagiellońską, Krakowską, Toruńską, Ustronie, Kujawską, Wały Jagiellońskie, Grudziądzkiej i Teskowej, placem Poznańskim, ulicami Doliną, Wrocławską, Grunwaldzką, Graniczną, Unii Lubelskiej i Langiewicza. Podstrefą B objęte będzie również parkowanie wzdłuż ul. Grunwaldzkiej do skrzyżowania z ul. J. Kraszewskiego.
W podstrefie C nadal znajdować będzie się część parkingu wielopoziomowego przy ul. Grudziądzkiej.
Wymieniane są również parkometry na takie, które pozwolą m.in. na płacenie kartą i BLIK-em. Docelowo ma zostać zamontowanych 326 nowych urządzeń.
Mieszkańcy domów przy ulicach w strefie płatnego płatnego parkowania będą mogli wykupić abonament w podstrefie A za 30 zł, w podstrefie B za 20 zł.
Nie zmieni się cennik strefy płatnego parkowania. W podstrefach A i C za pół godziny parkowania trzeba zapłacić 1,9 zł, za godzinę 3,8 zł, a w podstrefie D - odpowiednio 1,3 zł i 2,6 zł.
Jak korzystać z nowych parkomatów? Instrukcja: TUTAJ
Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej podał, że głównym celem zmian jest spowodowanie większej rotacji pojazdów w całej strefie płatnego parkowania, w tym na osiedlach, gdzie do tej pory było trudno zaparkować. Zmiany mają też zachęcać mieszkańców do korzystania z transportu publicznego czy rowerów. Wprowadzenie zmian poprzedzono analizą m.in. zajętości miejsc, rotacji pojazdów i wniosków mieszkańców.