W kolejce do okienka w Enei napięcie rośnie. Klienci czekają czasem po kilka godzin

2024-12-10, 07:00  Wiktor Sobociński/Redakcja
Zmiana cen energii czy dane na fakturze - z tymi sprawami klienci najczęściej odwiedzają biuro obsługi klienta Enei. Zdjęcie ilustracyjne/fot. Pixabay

Zmiana cen energii czy dane na fakturze - z tymi sprawami klienci najczęściej odwiedzają biuro obsługi klienta Enei. Zdjęcie ilustracyjne/fot. Pixabay

Godzina? Dwie? Trzy? Po sygnale od naszego Słuchacza sprawdzamy, jak długo czeka się w bydgoskim biurze obsługi klienta firmy Enea na załatwienie sprawy. Bywa różnie. Czy wcześniejsze umówienie wizyty skraca kolejkowe męki?

W bydgoskiej siedzibie Enei był nasz reporter Wiktor Sobociński. Klienci nie ukrywają, że dostanie się do okienka wymaga żelaznych nerwów i cierpliwości.

- Dwie godziny. Długo, bardzo długo... - Szału nie ma. Wszystko zależy, od tego, kto, jaki numerek dostanie... - Byłem umówiony przez Internet na godzinę 10:00. Ja tu już kilka razy przychodziłem. Czekałem trzy - cztery godziny... - Byłam na godz. 8:00, odliczyłam sobie 19 osób. Były wszystkie litery alfabetu na tablicy. Czekałam na swoją kolej do 10:30. Ja rozumiem, że jest ciężko, ale powinnam przynajmniej wiedzieć... - to głosy klientów.

O „przepustowość" bydgoskiego biura obsługi klienta pytamy Piotra Ludwiczaka z biura prasowego Grupy Enea. Tłumaczy, że najczęstszym powodem wizyt są zmiany w cenach energii. Klienci nie rozumieją, dlaczego ich rachunki rosną, chociaż, jak mówi, Piotr Ludwiczak, o każdej zmianie w opłatach firma informuje z odpowiednim wyprzedzeniem.

To niejedyne sprawy do załatwienia „na miejscu".
- Wraz z końcem roku klienci porządkują kwestie związane z energią elektryczną, z danymi w umowach - wyjaśnia Ludwiczak. - To może powodować, że ta końcówka roku jest bardzo dynamiczna, a obłożenie w biurach obsługi klienta może być większe, niż w innych częściach roku, natomiast my jesteśmy mocno uwrażliwieni na tych klientów, którzy zgłaszają trudności.

Nasz reporter pyta w związku z tym, czy w biurze funkcjonuje tzw. okienko interwencyjne. Okienka nie ma, gdyż zdaniem przedstawiciele Enei, trudno byłoby w praktyce zdecydować, którymi sprawami miałoby się zajmować.

- Mamy za to obsługę przeszkoloną do tego, żeby pomagać, żeby wspierać klientów. W nagłych przypadkach można podejść do okienka i zgłosić taką sytuację, a wtedy jest możliwość także obsługi poza kolejką - zapewnia Piotr Ludwiczak.

Mówią klienci Grupy Enea

Mówi Piotr Ludwiczak z Grupy Enea

Bydgoszcz

Region

W centrum Bydgoszczy wykoleił się tramwaj Konstal wjechał w budynek dawnego Savoya [zdjęcia]

W centrum Bydgoszczy wykoleił się tramwaj! Konstal wjechał w budynek dawnego Savoya! [zdjęcia]

2025-02-11, 15:23
Miliony na wsparcie niepełnosprawnych studentów. Tak zmieni się dla nich UKW [wideo, zdjęcia]

Miliony na wsparcie niepełnosprawnych studentów. Tak zmieni się dla nich UKW [wideo, zdjęcia]

2025-02-11, 15:20
Samochód uderzył w drzewo. Kierowca nie żyje. Wypadek w gminie Rojewo

Samochód uderzył w drzewo. Kierowca nie żyje. Wypadek w gminie Rojewo

2025-02-11, 14:57
Wojewoda: Rozsądnie wybierajmy numer 112 tylko w sytuacji zagrożenia zdrowia i życia

Wojewoda: Rozsądnie wybierajmy numer 112 tylko w sytuacji zagrożenia zdrowia i życia!

2025-02-11, 14:18
Wirus wysoce zjadliwej ptasiej grypy w powiecie lipnowskim. Trzeba było ubić 6 tysięcy gęsi

Wirus wysoce zjadliwej ptasiej grypy w powiecie lipnowskim. Trzeba było ubić 6 tysięcy gęsi!

2025-02-11, 13:26
Związkowcy z MZK: Bez podwyżek zabraknie chętnych do wożenia mieszkańców Bydgoszczy

Związkowcy z MZK: Bez podwyżek zabraknie chętnych do wożenia mieszkańców Bydgoszczy

2025-02-11, 12:17
Chłodnia głośna jak samolot, bo jest w fazie testów. Spółka Kwidzyn odpowiada mieszkańcom

Chłodnia głośna jak samolot, bo „jest w fazie testów”. Spółka Kwidzyn odpowiada mieszkańcom

2025-02-11, 11:28
Politolożka UKW: Co trzecia uściśnięta dłoń w kampanii prezydenckiej daje głos [Rozmowa Dnia]

Politolożka UKW: Co trzecia uściśnięta dłoń w kampanii prezydenckiej daje głos [Rozmowa Dnia]

2025-02-11, 09:01
Walczył o trzeźwość narodu, jedność rodzin i formację młodych. Zmarł ks. Wacław Dokurno

Walczył o trzeźwość narodu, jedność rodzin i formację młodych. Zmarł ks. Wacław Dokurno

2025-02-11, 07:00
Pacjenci się skarżą, a NFZ sprawdza placówki. Wyniki Wcale nie takie, jak myślicie

Pacjenci się skarżą, a NFZ sprawdza placówki. Wyniki? Wcale nie takie, jak myślicie

2025-02-10, 20:55
Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności

Zamieszczone na stronach internetowych www.radiopik.pl materiały sygnowane skrótem „PAP” stanowią element Serwisów Informacyjnych PAP, będących bazą danych, których producentem i wydawcą jest Polska Agencja Prasowa S.A. z siedzibą w Warszawie. Chronione są one przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Powyższe materiały wykorzystywane są przez Polskie Radio Regionalną Rozgłośnię w Bydgoszczy „Polskie Radio Pomorza i Kujaw” S.A. na podstawie stosownej umowy licencyjnej. Jakiekolwiek wykorzystywanie przedmiotowych materiałów przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, jest zabronione. PAP S.A. zastrzega, iż dalsze rozpowszechnianie materiałów, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt. b) ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, jest zabronione.

Rozumiem i wchodzę na stronę