2 kwietnia 2025

2025-04-01
Przed mikrofonami w bydgoskim studiu zasiedli (od lewej): Krzysztof Chmielewski, Magdalena Chylebrant-Karolak, Robert Preus, Grażyna Dziedzic i Katarzyna Marszałek/fot: Izabela Langner

Przed mikrofonami w bydgoskim studiu zasiedli (od lewej): Krzysztof Chmielewski, Magdalena Chylebrant-Karolak, Robert Preus, Grażyna Dziedzic i Katarzyna Marszałek/fot: Izabela Langner

Jaka ma być polska szkoła? Czego ma uczyć, w jakie umiejętności wyposażać?
Badanie Fundacji OFF School realizowano od stycznia do grudnia 2024 roku. Wzięło w nim udział ponad 400 nauczycielek i nauczycieli oraz 4 tys. uczniów. Końcowy raport "Szkoła marzeń" powstał na bazie blisko 1500 ankiet.

Zaledwie 7,86 proc. uczniów deklaruje, że ich prawa są w pełni respektowane. Młodzi wskazali też, czego ich zdaniem brakuje w szkolnych programach. Najczęściej wymieniali przedmioty zawodowe i zajęcia rozwijające praktyczne umiejętności (29,98 proc.), edukację seksualną i zdrowotną (24,21 proc.) oraz podstawy finansów i ekonomii (23,49 proc.).

Jednym z głównych postulatów uczniów jest krótszy dzień nauki. Aż 67 proc. ankietowanych opowiada się za 4-6 godzinami lekcji dziennie, uznając obecny model za zbyt obciążający. Ale resort edukacji nie planuje zmian w tym zakresie.

O tym, w którą stronę powinna zmierzać szkoła dyskutowali goście Magdy Jasińskiej:
Grażyna Dziedzic – kurator oświaty
Robert Preus – Dyrektor Kujawsko-Pomorskiego Centrum Edukacji Nauczycieli w Bydgoszczy
Magdalena Chylebrant-Karolak – nauczyciel i konsultant ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej Kujawsko-Pomorskiego Centrum Edukacji Nauczycieli
Katarzyna Marszałek – pedagog, nauczycielka akademicka, pracownik socjalny, profesor Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
Krzysztof Chmielewski z Katedry Badania Gier i Prosumpcji Medialnej Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
Jarosław Durszewicz – prezes Fundacji „Szkoła Bez Ocen”, ekspert prawa oświatowego
Polskie Radio PiK – Pytać każdy może z 2 kwietnia 2025

Zobacz także

1 kwietnia 2025

1 kwietnia 2025

27 marca 2025

27 marca 2025

26 marca 2025

26 marca 2025

25 marca 2025

20 marca 2025

20 marca 2025

19 marca 2025

19 marca 2025

18 marca 2025

18 marca 2025

13 marca 2025

13 marca 2025

12 marca 2025

12 marca 2025

11 marca 2025

11 marca 2025

Idziemy śladem spraw, które niesie życie

Fot. freeimages.pl/Andrzej Pobiedziński

Fot. freeimages.pl/Andrzej Pobiedziński

wtorek - czwartek, godz.12:15

Zadzwoń do nas!
tel. 52 345 50 60 / 52 345 50 90
Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności

Zamieszczone na stronach internetowych www.radiopik.pl materiały sygnowane skrótem „PAP” stanowią element Serwisów Informacyjnych PAP, będących bazą danych, których producentem i wydawcą jest Polska Agencja Prasowa S.A. z siedzibą w Warszawie. Chronione są one przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Powyższe materiały wykorzystywane są przez Polskie Radio Regionalną Rozgłośnię w Bydgoszczy „Polskie Radio Pomorza i Kujaw” S.A. na podstawie stosownej umowy licencyjnej. Jakiekolwiek wykorzystywanie przedmiotowych materiałów przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, jest zabronione. PAP S.A. zastrzega, iż dalsze rozpowszechnianie materiałów, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt. b) ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, jest zabronione.

Rozumiem i wchodzę na stronę