2 kwietnia 2025

2025-04-01
Przed mikrofonami w bydgoskim studiu zasiedli (od lewej): Krzysztof Chmielewski, Magdalena Chylebrant-Karolak, Robert Preus, Grażyna Dziedzic i Katarzyna Marszałek/fot: Izabela Langner

Przed mikrofonami w bydgoskim studiu zasiedli (od lewej): Krzysztof Chmielewski, Magdalena Chylebrant-Karolak, Robert Preus, Grażyna Dziedzic i Katarzyna Marszałek/fot: Izabela Langner

Jaka ma być polska szkoła? Czego ma uczyć, w jakie umiejętności wyposażać?
Badanie Fundacji OFF School realizowano od stycznia do grudnia 2024 roku. Wzięło w nim udział ponad 400 nauczycielek i nauczycieli oraz 4 tys. uczniów. Końcowy raport "Szkoła marzeń" powstał na bazie blisko 1500 ankiet.

Zaledwie 7,86 proc. uczniów deklaruje, że ich prawa są w pełni respektowane. Młodzi wskazali też, czego ich zdaniem brakuje w szkolnych programach. Najczęściej wymieniali przedmioty zawodowe i zajęcia rozwijające praktyczne umiejętności (29,98 proc.), edukację seksualną i zdrowotną (24,21 proc.) oraz podstawy finansów i ekonomii (23,49 proc.).

Jednym z głównych postulatów uczniów jest krótszy dzień nauki. Aż 67 proc. ankietowanych opowiada się za 4-6 godzinami lekcji dziennie, uznając obecny model za zbyt obciążający. Ale resort edukacji nie planuje zmian w tym zakresie.

O tym, w którą stronę powinna zmierzać szkoła dyskutowali goście Magdy Jasińskiej:
Grażyna Dziedzic – kurator oświaty
Robert Preus – Dyrektor Kujawsko-Pomorskiego Centrum Edukacji Nauczycieli w Bydgoszczy
Magdalena Chylebrant-Karolak – nauczyciel i konsultant ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej Kujawsko-Pomorskiego Centrum Edukacji Nauczycieli
Katarzyna Marszałek – pedagog, nauczycielka akademicka, pracownik socjalny, profesor Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
Krzysztof Chmielewski z Katedry Badania Gier i Prosumpcji Medialnej Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
Jarosław Durszewicz – prezes Fundacji „Szkoła Bez Ocen”, ekspert prawa oświatowego
Polskie Radio PiK – Pytać każdy może z 2 kwietnia 2025

Zobacz także

16 kwietnia 2025

15 kwietnia 2025

15 kwietnia 2025

10 kwietnia 2025

9 kwietnia 2025

9 kwietnia 2025

8 kwietnia 2025

8 kwietnia 2025

3 kwietnia 2025

3 kwietnia 2025

1 kwietnia 2025

1 kwietnia 2025

27 marca 2025

27 marca 2025

26 marca 2025

26 marca 2025

25 marca 2025

Idziemy śladem spraw, które niesie życie

Fot. freeimages.pl/Andrzej Pobiedziński

Fot. freeimages.pl/Andrzej Pobiedziński

wtorek - czwartek, godz.12:15

Zadzwoń do nas!
tel. 52 345 50 60 / 52 345 50 90
Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności

Zamieszczone na stronach internetowych www.radiopik.pl materiały sygnowane skrótem „PAP” stanowią element Serwisów Informacyjnych PAP, będących bazą danych, których producentem i wydawcą jest Polska Agencja Prasowa S.A. z siedzibą w Warszawie. Chronione są one przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Powyższe materiały wykorzystywane są przez Polskie Radio Regionalną Rozgłośnię w Bydgoszczy „Polskie Radio Pomorza i Kujaw” S.A. na podstawie stosownej umowy licencyjnej. Jakiekolwiek wykorzystywanie przedmiotowych materiałów przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, jest zabronione. PAP S.A. zastrzega, iż dalsze rozpowszechnianie materiałów, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt. b) ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, jest zabronione.

Rozumiem i wchodzę na stronę