Marcin Wroński

2020-08-05
Marcin Wroński Fot. Nadesłane

Marcin Wroński Fot. Nadesłane

Polskie Radio PiK - Rozmowa Dnia - Marcin Wroński

Gościem Rozmowy Dnia był Marcin Wroński, zastępca dyrektora Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa. Ośrodek wprowadził ostatnio kilka nowych akcji m.in. „Kupuj świadomie na grilla”, promocję polskich produktów przez spółki Skarbu Państwa oraz podpisał umowę z Polską Organizacją Turystyczną w sprawie dostarczania polskich produktów do ośrodków wypoczynkowych na terenie kraju.

Marcin Kupczyk: Akcja „Kupuj świadomie na grilla” to jedna z waszych wielu akcji. O co chodzi w tej akcji?

Marcin Wroński: Chodzi o to, żeby klienci, konsumenci, jeżeli chcą wydać pieniądze na dany produkt, żeby byli świadomi jakie oznaczenia co oznaczają na opakowaniach. Jak klient chce kupić produkt z Polski to musi wybierać oznaczony logo „Produkt polski”. Jeśli chce kupić produkt ekologiczny, to musi być to oznaczenie zielonego liścia, są tez oznaczenia jakościowe mięsa. Jednym z elementów była konferencja połączona z pokazem kulinarnym, grillowym, ponieważ Polacy wydają rocznie na grilla 15 mld zł. Niektórzy uważają, że to nasz sport narodowy, żartobliwie. Jest to bardzo ważne, żeby przy okazji grillowania pokazywać swoje postawy patriotyczne, wybierać mięso polskie, mamy gwarancję, że mięso pochodzi ze zwierząt, które zostały urodzone, wyhodowane i ubite w Polsce.

Kolejny ciekawy temat. Przedstawiciele spółek nadzorowanych przez ministra aktywów państwowych podpisali list intencyjny dotyczący wspólnych działań przy promowaniu produktów oznaczonych znakiem „Produkt polski”. Poczta Polska, PKP, PLK, Intercity, WARS dołączyły w ten sposób do kampanii ministra rolnictwa i KOWR-u „Kupuj świadomie, produkt polski”.

Łączy nas wszystkich produkt polski. Doprowadziliśmy do tego, że spółki, które są własnością skarbu państwa udostępniają nam w sposób bezpłatny miejsca reklamowe pod kampanię „Produkt polski”. Jest to kilka tysięcy miejsc reklamowych, dzięki temu promocja polskiej żywności będzie wzbogacona.

Co z klientami, którzy lubią zachodnie marki?

Nikt nie zmusi klienta do kupowania danej marki, ale patriotyzm gospodarczy jest pozytywnym zjawiskiem dla gospodarki, ponieważ dzięki temu, że kupujemy polskie produkty wykonane z polskich produktów, to więcej wpływu mamy do budżetu państwa, więcej pieniędzy przez to mamy na drogi, na pomoc socjalną, na różne wydatki budżetowe i jest to zjawisko bardzo pozytywne, postrzegane w o wiele większej skali w innych krajach UE, w Niemczech, Danii, Holandii - tam tak się postępuje. jeśli wejdziemy do sklepu w Niemczech to praktycznie nie znajdziemy polskiej galanterii mlecznej, niestety, gdy wejdziemy do sieci handlowej w Polsce w bardzo dużym stopniu sprzedającym jogurty niemieckie i inne produkty. Nie zapomnijmy o tym, że to my jako konsumenci decydujemy w dużym stopniu o zatowarowaniu sklepów (...).

Zobacz także

Piotr Król

Piotr Król

Michał Moszyński

Michał Moszyński

Piotr Całbecki

Piotr Całbecki

Jarosław Jucewicz

Jarosław Jucewicz

Piotr Hemmerling

Piotr Hemmerling

Magdalena Nowak-Paralusz

Magdalena Nowak-Paralusz

Tom Zukal

Tomáš Zukal

Dariusz Kurzawa

Dariusz Kurzawa

Łukasz Wudarski

Łukasz Wudarski

Jarosław Chmielewski

Jarosław Chmielewski

O ważnych sprawach z ważnymi gośćmi...

„Rozmowa Dnia” – od poniedziałku do piątku
po wiadomościach o godzinie 8:30.
Prowadzą: Agnieszka Marszał,
Iwona Muszytowska-Rzeszotek
i Maciej Wilkowski.


Na Wasze pytania i uwagi czekamy
pod adresem mailowym:
rozmowadnia@radiopik.pl


26 159221269610547050997
Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności

Zamieszczone na stronach internetowych www.radiopik.pl materiały sygnowane skrótem „PAP” stanowią element Serwisów Informacyjnych PAP, będących bazą danych, których producentem i wydawcą jest Polska Agencja Prasowa S.A. z siedzibą w Warszawie. Chronione są one przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Powyższe materiały wykorzystywane są przez Polskie Radio Regionalną Rozgłośnię w Bydgoszczy „Polskie Radio Pomorza i Kujaw” S.A. na podstawie stosownej umowy licencyjnej. Jakiekolwiek wykorzystywanie przedmiotowych materiałów przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, jest zabronione. PAP S.A. zastrzega, iż dalsze rozpowszechnianie materiałów, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt. b) ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, jest zabronione.

Rozumiem i wchodzę na stronę